Wrażliwcy _kultura bez barier 2024 | kampania społeczna Fundacji In_Spire

Podziel się

Wrażliwcy ruszyli w Wielkopolskę. Wystawa na Poznańskich Targach Książki rozpoczęła tegoroczną kampanię Fundacji In_Spire pod nazwą „Wrażliwcy _kultura bez barier”. Wystawę w dniach od 8 do 10 marca mogli obejrzeć uczestnicy Targów Książki oraz Targów Edukacyjnych na Międzynarodowych Targach Poznańskich, a było ich 70 tysięcy. Prace dzieci i młodzieży podziwiały także osoby tak znaczące, jak Ewa Kopacz, była premier Polski, a obecnie Wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego czy Senator Waldemar Witkowski przewodniczący Senackiej Komisji Edukacji Narodowej, a całość wystawy uroczyście otworzyła Paulina Stochniałek, członkini zarządu Województwa Wielkopolskiego, która sprawuje pieczę nad całością kampanii.

Po raz drugi pragniemy dodawać skrzydeł wyjątkowym osobom. Bohaterami drugiej edycji kampanii są wyjątkowe dzieci – dzieci, których codzienność jest nieco inna, niż nasza. Tu dzieci z niepełnosprawnościami stają się dla nas nauczycielami, ponieważ in_spirują nas do przełamania własnych barier i odkrycia wrażliwości na sztukę. Chcemy udowodnić, że ograniczenia u każdego z nas, takie jak brak pełnej sprawności, brak pewności siebie czy też przekonanie o braku talentu, są pozorne i istnieją tylko w naszej głowie. Kampania niesie główny przekaz, że wrażliwość na sztukę nie ma barier i wszyscy możemy być wrażliwcami.

Wśród naszych małych twórców znajdą się dzieci niewidome oraz niedowidzące ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych w Owińskach, a także dzieci z różnego typu niepełnosprawnościami – podopieczni Fundacji Ogród Marzeń z Jarocina.

Wystawa prezentuje ilustracje do książki „Mały Książę” Antoniego de Saint-Exupéry’ego. Wartości promowane przez tę książkę – dobro, przyjaźń, miłość, zrozumienie dla drugiego człowieka – są uniwersalne i trafiają nie tylko do dzieci, ale także do osób dorosłych. Chcemy je szerzyć i przypominać o nich zarówno młodszym, jak i tym starszym.

 

 

Wystawa prac plastycznych liczy w tym roku aż 68 prac. Wybór książki, która stała się kanwą ilustracji dzieci i młodzieży, nie był przypadkowy.

“Wartości promowane przez tę książkę, takie jak dobro, przyjaźń, miłość, zrozumienie dla drugiego człowieka, są uniwersalne i trafiają nie tylko do dzieci, ale także do osób dorosłych – zauważa Iwona Kasprzak, prezes zarządu Fundacji In_Spire - Chcemy je szerzyć i przypominać o nich zarówno młodszym, jak i tym starszym”.

Okazją do tej refleksji był także spektakl teatralny „Mały Książę” przygotowany przez podopiecznych Ośrodka dla Dzieci Niewidomych, który w piątek został pokazany na jednej ze scen Targów Książki. Prace plastyczne powstawały pod eksperckim okiem Pani Dagmary Szymkowiak, a przedstawienie zostało przygotowane pod opieką Pani Aleksandry Szymańskiej.

Wystawa prac planowana jest w kilku odsłonach. Po premierze na Targach Książki kolejne odsłony kampanii planowane są w Galerii Posnania (premiera 9 maja), w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica, a także podczas dziesięciu cyklicznych pikników miejskich „Poznań w formie” organizowanych w różnych lokalizacjach Poznania w okresie od marca do września. Prace dzieci będzie można także podziwiać w ramach Galerii Przystankowej na ekranach reklamowych w wiatach na przystankach na terenie Miasta Poznania. Kampania dotarła również do Gniezna - wystawa przez blisko 3 tygodnie gościła we foyer Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie. Projekt nie byłby możliwy, gdyby nie zaangażowanie wielu poznańskich firm – mecenasów Złotej, Srebrnej i Brązowej Róży, a także partnerów kampanii.

Kampania Wrażliwcy _kultura bez barier po raz pierwszy odbyła się w roku 2023. Rozpoczęła się na terenie miasta Poznań podczas Poznańskich Targów Książki, następnie została pokazana w Wielkopolsce na terenie powiatu jarocińskiego, gnieźnieńskiego, konińskiego oraz tureckiego. W jej ramach zrealizowano 14 wystaw 42 prac w pięciu lokalizacjach m.in. podczas Poznańskich Targów Książki, w Posnanii w Crystal Forum, a także w Teatrze w Gnieźnie. W roku 2023 kampania “Wrażliwcy _Kultura bez barier” została wyróżniona w konkursie “Działania Godne Uwagi”.  

Naszą kampanię wspierają:

Mecenasi Złotej Róży

Mecenasi Srebrnej Róży

Mecenasi Brązowej Róży

Partnerzy