Wrażliwcy _edycja 2025
„Wrażliwcy – kultura bez barier” to już czwarta edycja kampanii społecznej organizowanej przez Fundację In_Spire, której celem jest przełamywanie barier w dostępie do kultury oraz zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnościami. Kampania podkreśla ich rolę jako twórców, artystów i osób o wyjątkowej wrażliwości, inspirujących do otwartości i empatii. Tegoroczna edycja kładzie szczególny nacisk na motywowanie dzieci i młodzieży do odkrywania swojej wartości oraz rozwijania talentów, przeciwdziałając stereotypom i budując bardziej inkluzywne społeczeństwo. W ramach kampanii organizujemy cykl wystaw i wernisaży z udziałem młodych artystów.
Wrażliwość na sztukę nie ma barier – taki przekaz niesie kampania społeczna Fundacji In_Spire, która miała swoją premierę w piątek 7 marca 2025 na Poznańskich Targach Książki. Główną oś kampanii stanowią ilustracje do wierszy Jana Brzechwy wykonane przez dzieci z Ośrodka dla Dzieci Niewidomych w Owińskach, a także podopiecznych Ośrodka dla Dzieci Niesłyszących w Poznaniu.
W roku 2025 już po raz czwarty pragniemy dodawać skrzydeł wyjątkowym osobom – dzieciom, których codzienność jest inna niż nasza. Tegoroczna odsłona kampanii kładzie szczególny nacisk na motywowanie dzieci i młodzieży do odkrywania swojej wartości i wyjątkowych możliwości. Kampania zmienia postrzeganie osób z niepełnosprawnościami, ukazując ich jako pełnoprawnych twórców, artystów i osoby o niezwykłej wrażliwości. Przeciwdziałając stereotypom, pragniemy in_spirować wszystkich uczestników do przełamywania barier – tych zewnętrznych i tych istniejących w naszych głowach. To właśnie oni, #Wrażliwcy, uczą nas, jak patrzeć na świat z empatią i wrażliwością.
Z przyjemnością informujemy, że kampania odbywa się pod Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Poznania.
Nasi mali artyści są w trakcie przygotowań prac plastycznych na podstawie wierszy Jana Brzechwy.
Wystawa prac planowana jest w kilku odsłonach. Premiera kampanii odbyła się podczas Poznańskich Targów Książki 7 marcaw formie wystawy prac, zlokalizowanej na stoisku nr 13 w pawilonie 7 (teren Międzynarodowych Targów Poznańskich). Wystawa była dostępna podczas trwania targów w dniach 7-9 marca, gdzie zaprezentowaliśmy rekordową ilość prac plastycznych, w tym roku powstało aż 94 ilustracji! Od 17 marca do 30 kwietnia część prac dzieci będzie dostępna w ramach wystawy czasowej w Galerii Posnania - największej poznańskiej galerii.
Tegoroczna kampania realizowana jest przy wsparciu Urzędu Miasta Poznania, który wspiera inicjatywy promujące dostępność kultury i edukację dla mieszkańców.

Kampania Wrażliwcy _kultura bez barier po raz pierwszy odbyła się w roku 2022. Rozpoczęła się na terenie miasta Poznań, finalnie jednak pokazaliśmy ją w Wielkopolsce na terenie powiatu jarocińskiego, gnieźnieńskiego, konińskiego oraz tureckiego. Zrealizowaliśmy łącznie 34 wystaw 110 prac w różnych lokalizacjach m.in. podczas Poznańskich Targów Książki, w Posnani w Crystal Forum, podczas serii pikników miejskich “Poznań w Formie”, a także w Teatrze w Gnieźnie.
Organizator kampanii:
Fundacja In_Spire
Partnerzy wspierający kampanię “Wrażliwcy _kultura bez barier”
Złoty Mecenas: Posnania, Mercedes-Benz MB Motors Poznań
Srebrny Mecenas: AK NOVA - Kompleksowe usługi w gospodarce odpadami, Grupa Mo, Molize
Mecenasi Wspierający: INEA, Konimpex-Invest, Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego
Partnerzy: Grupa MTP, Poznańskie Targi Książki, City Marketing, wpoznaniu.pl
Projekt częściowo sfinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania. #PoznanWspiera
Wartość projektu sfinansowana z budżetu Miasta Poznania: 31 800 zł