Punkt recepcyjny
Poznański punkt recepcyjny dla uchodźców od 21.03.22 mieści się w Pawilonie nr 2 Międzynarodowych Targów Poznańskich, przy ul. Głogowskiej - naprzeciwko Dworca Zachodniego.
Punkt prowadzony jest przez Urząd Wojewódzki w Poznaniu we współpracy z Grupą MTP, Fundacją In_Spire, Urzędem Miasta Poznania oraz organizacjami społecznymi - Caritas Poznań i Związkiem Harcerstwa Rzeczpospolitej.
Wcześniej, od 28 lutego, Punkt recepcyjny na Targach działał w Holu Wschodnim. W tym czasie obsłużył już ponad 12 tys. mieszkańców Ukrainy.

- Od początku agresji rosyjskiej, ponad 2 100 000 uchodźców przekroczyło granicą ukraińsko-polską. Duży strumień tych, którzy uciekali przed wojną, bombami, a często śmiercią, trafiło do Wielkopolski – mówił Michał Zieliński, wojewoda wielkopolski podczas inauguracji działalności punktu w nowej lokalizacji.

- Przeniesienie punktu recepcyjnego z Holu Wschodniego do pawilonu nr 2 znacznie poprawi komfort obsługi. Zwiększona liczba osób, które korzystają z punktu, obliguje do zwiększenia przestrzeni recepcyjnej, która wzrośnie z dwóch do prawie pięciu tysięcy m kw. – podsumował Filip Bittner, wiceprezes zarządu Grupy MTP.
Jak podkreśla Prezes Zarządu Fundacji In_Spire, Iwona Kasprzak - Zgłaszający się do pawilonu uchodźcy otrzymują pierwsze wsparcie. Na terenie punktu recepcyjnego funkcjonuje rejestracja, punkt kwaterunkowy, pomoc medyczna, bufet a także miejsca wypoczynku oraz zabaw dla dzieci. Można skorzystać tu z konsultacji z władzami i służbą graniczną oraz porad prawnych. Operatorzy telefonii komórkowej przygotowali dla uchodźców darmowe karty telefoniczne, umożliwiające kontakt z rodziną. Punkt jest czynny całodobowo.
