Spotkania informacyjne - cykl spotkań z siecią Żabka Polska

Podziel się

"Otwórz z nami swój biznes" Spotkanie informacyjne dla franczyzobiorców Żabka Polska to wydarzenie dedykowane dla osób, które poszukują drogi zawodowej w Polsce. Spotkanie ma cel informacyjny, na którym przede wszystkim zostaną przedstawione wymagania formalne, które należy spełnić by nawiązać współpracę z Żabka Polska bez względu na narodowość.

Mając na uwadze dobro naszych przyjaciół z Ukrainy Fundacja In_Spire wraz z Żabka Polska podjęły współpracę w zakresie cyklu spotkań informacyjnych dla osób zainteresowanych franczyzą - “Otwórz z nami swój biznes”.

Spotkanie ma charakter informacyjny, na którym zostają między innymi przedstawione wymagania formalne, jakie (bez względu na narodowość przyszłego franczyzobiorcy) należy spełnić by nawiązać współpracę z Żabka Polska.

Podczas spotkania uczestnicy mają okazję dowiedzieć się: czym jest franczyza, jak otworzyć własny sklep pod marką Żabka, kto może dołączyć do sieci sklepów, jakie warunki należy spełnić, aby zostać franczyzobiorcą, jak wygląda proces rekrutacji, ile wynosi wkład własny. Oprócz tego Asystentka kulturowa Żabka przedstawia swoją rolę w firmie, jaką pełni w firmie i o wyzwaniach w codziennej pracy. 

Celem fundacji jest zwiększenie sprawczości, samostanowienie, wspieranie talentów oraz pokazanie możliwości, które samodzielnie można odkryć i z nich skorzystać. Do tej pory zrealizowaliśmy dwa spotkania, które spotkały się z gronem zainteresowanych przyszłych franczyzobiorców oraz pracowników sieci sklepów.

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem gdzie obywatelka Ukrainy opowiada jak rozpoczęła działalność z  franczyzą w grudniu 2021 roku. 

Pochodzę z Ukrainy, nigdy wcześniej nie pracowałam w handlu – mimo tego dobrze sobie radzę jako franczyzobiorczyni Żabki w dużym mieście.

W całej Polsce sklepy pod szyldem Żabka prowadzi ponad 7200 franczyzobiorców. Wśród nich jest kilkudziesięciu przedsiębiorców spoza Polski, a zainteresowanie biznesem franczyzowym w tej grupie stale rośnie. Z siecią franczyzową Żabki związane są osoby pochodzące z Ukrainy, Francji, Włoch, Czech, Białorusi, Kazachstanu czy Armenii. Przystępujący do Żabki franczyzobiorcy otrzymują w pełni wyposażoną i zatowarowaną placówkę w atrakcyjnej lokalizacji. Mogą liczyć na pakiet szkoleń, nowoczesne narzędzia i bieżące wsparcie w wielu obszarach, a także przejrzysty system rozliczeń oraz zabezpieczenia biznesu w postaci ubezpieczenia “Polisa na biznes”. Otwierając własną Żabkę, przedsiębiorcy potrzebują jedynie ok. 5 tys. zł wkładu własnego.

Jednym z przedsiębiorców działających pod szyldem Żabka jest Iuliia Arustamova, która otworzyła swój sklep franczyzowy w Warszawie w grudniu 2021 r.

Jak zaczęła się Pani współpraca z siecią Żabka?

Przez lata związana byłam z księgowością. Nigdy wcześniej nie zajmowałam się bezpośrednio handlem. Także, gdy przybyłam do Polski, po pewnym czasie udało mi się znaleźć zatrudnienie jako księgowa. Z kolei moja bliska koleżanka była sprzedawcą w jednym ze sklepów Żabka w Warszawie - z uwagi na formalności nie mogła zostać jeszcze franczyzobiorczynią i poprowadzić własny sklepu, ale bardzo mnie zachęcała do tego zajęcia. Postanowiłam spróbować, przeszłam pomyślnie etap rekrutacji i szkoleń, dostarczyłam niezbędne dokumenty, i w ten sposób w grudniu 2021 r. uruchomiłam swoją placówkę pod szyldem sieci franczyzowej Żabka w Warszawie. Prowadzę ją przy wsparciu wspomnianej koleżanki.

Co zaważyło na Pani decyzji o zmianie zawodu i otwarciu franczyzy pod szyldem Żabki?

Nigdy wcześniej nie pomyślałabym, że kiedyś poprowadzę własny sklep. Nauczyłam się jednak, że aby coś naprawdę zmienić w życiu, czasem po prostu trzeba zaryzykować. Czułam, że w księgowości już dalej się bardzo nie rozwinę, także pod kątem finansowym. Jednocześnie na pewno moja wiedza z zakresu księgowości jest przydatna w biznesie z Żabką. Dodatkowo moja koleżanka, która mi obecnie pomaga, miała już doświadczenie w prowadzeniu placówki, a ponadto bardzo wartościowe okazały się szkolenia początkowe organizowane przez sieć. Przez kilka miesięcy czytałam również w Internecie opinie o franczyzie Żabki, wiedziałam więc, że sieć aktywnie rozwija się w różnych obszarach. Finalnie nadarzyła się okazja, aby poprowadzić sklep franczyzowy zlokalizowany niedaleko mojego domu, a, by rozpocząć biznes, musiałam zainwestować jedynie ok. 5 tys. zł. Decyzja o otwarciu franczyzy z Żabką nie była zatem spontaniczna, tylko dość dobrze przemyślana.

Co chciałaby Pani przekazać osobom spoza Polski, które chciałyby nad Wisłą poprowadzić swój biznes, szukają zmian zawodowych czy już bezpośrednio rozważają otwarcie sklepu Żabka?

Moje początki w Polsce nie należały do najłatwiejszych - nie znałam języka, przyjechałam tu z dwójką dzieci, podczas gdy mąż musiał jeszcze wówczas zostać w Ukrainie. Tak jak jednak wspomniałam, aby móc się rozwijać, trzeba nieraz zaryzykować, a przy tym należy wierzyć w siebie. Wiem także, że prowadzenie całkowicie samodzielnie biznesu, jest dużym wyzwaniem i sporym ryzykiem. Obserwowałam w mojej okolicy małe prywatne sklepy, które w trakcie pandemii upadały. Współpracując z siecią franczyzową mogę liczyć na szerokie wsparcie Żabki. Franczyza to biznes, który sprawdził się u innych, mam poczucie bezpieczeństwa, ale i rozwoju, przy jednoczesnym zaangażowaniu - bo to w końcu mój sklep. Spędzam w nim sporo czasu, ale jestem też swoim szefem, mogę przyjść później, zająć się dziećmi czy załatwić coś na mieście, daję radę łączyć życie zawodowe z rodzinnym. Wspomnę też, że co ciekawe, znajomi z zagranicy, którzy odwiedzają mnie w Polsce i widzą, jak działam we franczyzie z Żabką, mówią, że to świetna organizacja i inspiracja dla nich. Podkreślają, że gdyby mieszkali w Polsce, pewnie też zdecydowaliby się na poprowadzenie sklepu Żabka.

Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Jak każdy przedsiębiorca w Polsce, także i franczyzobiorca Żabki pochodzący z zagranicy, musi mieć zdolność założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Musi także przejść pozytywnie etap rekrutacji i szkoleń organizowanych przez sieć, a także przejść certyfikację językową potwierdzającą poziom B2 znajomości polskiego. Niezbędne jest również dostarczenie dokumentów potwierdzających legalność pobytu oraz posiadanie poręczycieli weksla in blanco. Od niedawna kandydaci na franczyzobiorców pochodzący z Ukrainy, otrzymują tłumaczoną na język ukraiński Umowę Franczyzową oraz dokument “Zasady rozliczeń finansowych”.

Franczyzobiorca jest przedsiębiorcą działającym w ramach sieci, na której wsparcie może liczyć. Poza gotowym do prowadzenia sklepem – w pełni wyposażonym i zatowarowanym, otrzymuje m.in. pomoc logistyczną z dostawami do sklepu, marketingową, serwisową i technologiczną, w postaci nowoczesnych rozwiązań ułatwiających mu na co dzień kierowanie placówką handlową.

Jeśli jesteś obcokrajowcem i chciałbyś dołączyć do grona ponad 7200 franczyzobiorców działających w sieci oraz zyskać szerokie wsparcie partnera, dowiedz się więcej na: www.zabka.pl/franczyza